04/07/2016

BLOG - Online groeien: onze tips


Dus. Je hebt een Facebookpagina, maar er komen maar geen likes bij? Dan gaan deze Darvin. tips jouw KMO sowieso voorruit helpen.

Ga de conversatie aan
Op jouw Facebookpagina kan je jouw klanten heel eenvoudig leren kennen. Stel vragen, deel relevant nieuws, geef ze tips. Geëngageerde klanten gaan je sowieso antwoorden en feedback geven. Zijn ze niet positief? Praat dan met hen. De kans is des te groter dat ze je toch gaan blijven aanbevelen bij vrienden en familie, gewoon omdat je de conversatie bent aangegaan.

Wedstrijden
Een hele gemakkelijke, maar hij werkt. Organiseer een wedstrijd, geef een mooie ‘facebook only’ aanbieding of korting. Wedstrijden, aanbiedingen en kortingen helpen je om een groter publiek te bereiken. En een groter publiek betekent ook meer potentiele klanten.

Laat klanten recensies schrijven
Feedback is belangrijk. En dankzij de recensiefunctie kunnen klanten feedback geven. Vraag gerust aan klanten om feedback te geven op je pagina, want positieve recensies stimuleren webverkeer. = meer potentiele klanten. Hoera!

Zorg dat je interessant bent
Wij Belgen zijn voyeuristisch. Wie zien graag hoe het er in een onderneming aan toe gaat. Constant producten zien verschijnen op een Facebookpagina wordt na een tijdje wat afgezaagd. Betrek je publiek bij je bedrijf. Deel tips in how-to-video’s, werp een blik achter de schermen met foto’s van je producten. Als je interessant bent keren ze terug. Sowieso.

Bouw aan een Facebook klantendienst
Waarschijnlijk gaan jullie Darvin. nu haten, maar het is een van de sympathiekste dingen die je als bedrijf kan doen: reageren op Facebook. Weinig bedrijven doet dit, dus het is een uitzonderlijke dienst die jij kan aanbieden aan jouw (potentiële) klanten. Want wees eens eerlijk: hoe persoonlijk is het niet om op Facebook een berichtje te krijgen van een bedrijf. Scoor je sowieso mee!

Kijk naar je statistieken
Facebook heeft een fantastische pagina met statistieken. Wie bekijkt er jouw pagina? Wanneer bekijken ze je pagina? Gebruiken ze een smartphone of tablet om je pagina te bezoeken? Welke berichten hebben het meeste succes? Gebruik het!

Adverteren, adverteren, wie zijn best doet zal het leren
Adverteren op Facebook. Nog zo iets fantastisch. Je kan je berichten, video’s, pagina … delen met een specifieke doelgroep. En met specifiek bedoelen we echt specifiek. Stel: je verkoopt communiekleding. Dan kan je jouw advertentie laten lopen naar moeders met een kind tussen de 6 en 8 jaar. 


Meer informatie?
Vraag het ons!

Geschreven door:
An-Sofie Schatteman
Social Media consultant bij Darvin.
an-sofie@darvin.be